Відповідно до Концепції екологічної освіти України,                        з метою впровадження системи екологічної освіти в ЗП(ПТ)О, підвищення якості освітнього процесу та рівня організації позаурочної роботи на базі ДНЗ «Подільський центр ПТО» було створено регіональний Центр екологічної освіти

Об’єктом регіонального Центру  є освітній простір, що стимулює формування і розвиток екологічного мислення здобувачів освіти ЗП(ПТ)О регіону, а предметом – освітньо-виховна і методична діяльність, спрямована на формування морально-етичного ставлення до природного навколишнього середовища здобувачів освіти ЗП(ПТ)О у професійній діяльності і повсякденному житті.
Основними завданнями Центру є:
◊ координація освітньо-виховної екологічної діяльності ЗП(ПТ)О регіону;
◊ аналіз і визначення якості програм, навчально-методичної літератури, еколого освітніх заходів в діяльності ЗП (ПТ)О регіону;
◊ опрацювання, апробація і впровадження інноваційних підходів до організації екологічної діяльності здобувачів освіти;
◊ координація методичної роботи викладачів ЗП(ПТ)О регіону у галузі екологічної освіти.
Завдання, що покладаються на функціонування регіонального центру, визначають основні напрямки його діяльності. Водночас хочеться  зазначити, що таке розмежування є умовним. Адже усі напрямки безпосередньо знаходяться у внутрішньому взаємозв’язку, а високого рівня їхньої ефективності можна досягти тільки на компенсаційних засадах. Отже, найбільш доцільними визначено створення таких напрямків:
  • координаційного;
  • методичного;
  • еколого-практичного;
  • консультативного.
 Регіональний Центр екологічної освіти уклав договори про співпрацю з Національним природним парком «Подільські Товтри» та еколого-натуралістичним центром учнівської молоді.
Згідно з Концепцією екологічної освіти, природоохоронна робота Центру спрямована на формування екологічної культури особистості, виховання потреби участі кожного у справі охорони природи, екологічно доцільної поведінки людини. Знання, що отримують здобувачі освіти, мають пройти через світ емоцій, почуттів, отримати особисту оцінку й поступово трансформуватися в екологічні переконання та екологічні потреби. Це можливо шляхом використання конкретних форм і методів, спрямованих на формування екологічної компетенції молоді й активізації її практичної природоохоронної діяльності. 
Традиційними формами позакласної роботи Центру екологічної освіти є:
-          проведення екологічних акцій: "Нехай небо буде мирним, а Україна - чистою!", "Турист в чистому місті", "Живи, ялинко, живи", "Я прибрав, твоя черга", "Врятуємо первоцвіти", "Чисте джерело", "STOP - сміття", "Екологічний патруль";
-          проведення виховних годин: "Природа, екологія і ми", "Що я знаю про кажанів?", "Україна – наш дім. Хай завжди буде чисто в нім!", "Подих рідної землі", "Тварини потребують нашої охорони", "Життя в гармонії з природою";
-          конкурси плакатів: "Злови момент життя", "Ріки нашого життя – то все чистая вода", "Екологічні проблеми людства", "Екологія Кам’янеччини", "Птахи рідного краю", "Озоновий шар: значення та охорона", "Вода – джерело життя";
-          вікторини: "Тварини Подільських Товтр: як добре ти їх знаєш?", "Первоцвіти", "Збереження води", "Рослини в нашому житті", "Чи знаєш ти птахів?";
-          розробки екологічних проєктів: "Мішечок", "Оздоровлення річки Смотрич", "Що ми п’ємо?", "Способи економії води";
-          учнівські семінари: "Ніжні квіти - первоцвіти", "День захисту тварин", "Водні багатства рідного краю", "2 лютого – День водно-болотних угідь", "Екологічні проблеми рідного краю";
-          науково-практичні конференції: "Проблема екологічної небезпеки твердих побутових відходів", "Голубі артерії Хмельниччини", "Думай локально, дій глобально", "Оберігаючи природу, збагачуємось духовно", "Проблема сміття - проблема людства".




Немає коментарів:

Дописати коментар